Marketing and protection of personal data

Thesis title: Marketing a ochrana osobních údajů
Author: Koudelová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá ochranou osobních údajů v marketingu a vysvětluje důležité pojmy týkající se této problematiky. Hlavní pozornost je dána internetu, možnosti ohrožení osobních údajů spojené s jejím používáním a zdůraznění ochranných prostředků. První část práce je charakterizována Zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých údajů, a vysvětlení základních pojmů (osobní údaj, subjekt údajů, zpracovatel apod.). Nechybí ani seznam legislativních předpisů ochrany osobních údajů v České republice. Druhá část se zabývá legislativou Evropské unie. Třetí část je krátce věnována mezinárodnímu marketingu. Čtvrtá část obsahuje internetový marketing a možnosti ohrožení osobních údajů. Zahrnuje i praktické příklady ohrožení a ochranné prostředky.
Keywords: osobní údaj; internet; Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých údajů; ochrana osobních údajů
Thesis title: Marketing and protection of personal data
Author: Koudelová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This work deals with the protection of personal data in marketing and explains the important terms relating to this issue. Main focus is on internet, the possibilities of personal data´s threat associated with its use and the emphasis on the protective equipment. The first part of work is characterized by the Act no. 101/2000 coll. on the protection of personal data and explamination of basic terms (personal data, data subjects, processor etc.). It does not miss the list of legislative provisions protecting personal data in the Czech Republic. The second part deals with the European Union´s legislative. The third part is shortly devoted to international marketing. The fourth part includes internet´s marketing and the possibilities of personal data´s threat. It also includes the practical examples of threat and the preventatives.
Keywords: internet; personal data; Act no. 101/2000 coll. on the protection of personal data; protection of personal data

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2008
Date of submission: 30. 4. 2009
Date of defense: 20. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15252/podrobnosti

Files for download

    Last update: