Meaning of Body Image in Marketing

Thesis title: Marketingový význam body image
Author: Lalík, Ivan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je prostřednictvím obsahové analýzy stanovit, které prvky Body image jsou nejfrekventovanější v reklamách v tzv. časopisech životního stylu pro muže a ženy, tyto prvky následně analyzovat a pokusit se vysvětlit, jaké poselství je skryto za použitými prvky body image.
Keywords: Marketingová komunikace; Obsahová analýza; Body image
Thesis title: Meaning of Body Image in Marketing
Author: Lalík, Ivan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this diploma thesis is by using the coontent analysis specify, what elements of Body image are the most frequented in magazines Maxim and Cosmopolitan. After the analysis of Body image the findings are interpreted and the relationship between elements of Body image and marketing is described.
Keywords: Marketing; Body Image; Coontent analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 5. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 28. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22036/podrobnosti

Files for download

    Last update: