Analysis of product assortment

Thesis title: Analýza sortimentu
Author: Tobiaš, Marek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Neupauerová, Patricia
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca popisuje marketing a jeho význam pre podnikanie, opisuje marketingové prostredie a marketingový mix s jeho zložkami. Tieto teoretické východiská sú následne uplatnené v praktickej časti, ktorá je zameraná na trh zmrzliny v Českej republike. Analytická časť taktiež obsahuje charakteristiku produktov značky Algida na českom trhu, ich vzťah s konkurenciou a verejnosťou.
Keywords: sortiment; marketingový mix; marketingové prostredie
Thesis title: Analýza sortimentu
Author: Tobiaš, Marek
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Neupauerová, Patricia
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce popisuje marketing a jeho význam pro podnikání, opisuje i marketingové prostředí a marketingový mix s jeho složkami. Tyhle teoretické východiska jsou následně uplatněny v praktické části, která je zaměřena na trh zmrzliny v České republice. Analytická část také obsahuje charakteristiku produktů značky Algida na českém trhu, jejich vztah s konkurencí a veřejností.
Keywords: marketingové prostředí; marketingový mix; sortiment
Thesis title: Analysis of product assortment
Author: Tobiaš, Marek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Neupauerová, Patricia
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This theses describes marketing and its importance for business, it also describes marketing environment and marketing mix with its ingredients. These theoretical bases are applied afterwards in the practice part of theses, which is focused on ice-cream market in Czech Republic. Analytical part also contains brief characteristic of Algida products on Czech market, their relation to competitors and public.
Keywords: product assortment; marketing environment; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 6. 2009
Date of submission: 31. 1. 2010
Date of defense: 28. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21108/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: