The Influence of Aeroflot’s PR Communication on Public Opinion

Thesis title: Vliv Public Relations komunikace Aeroflotu na názor veřejnosti
Author: Šámalová, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Čechurová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce "Vliv PR komunikace Aeroflotu na názor veřejnosti" poukazuje na návaznost "PR aktivita - novinářský článek - znalost a názor veřejnosti". Cílem práce je ukázat souvislost mezi jednotlivými částmi řetězce a především celkový dopad PR aktivit na znalost a názor veřejnosti. Problematice Public Relations se práce věnuje na konkrétním případu PR komunikace Aeroflotu v době, kdy měla firma zájem o koupi Českých Aerolinií. Součástí dokumentu je také analýza mediálních výstupů, které ve sledovaném období o Aeroflotu vycházely a následný průzkum, který ukazuje znalost a názor veřejnosti na danou problematiku.
Keywords: Firemní komunikace; Aeroflot; Média; Public Relations; Veřejné mínění; České Aerolinie (ČSA)
Thesis title: The Influence of Aeroflot’s PR Communication on Public Opinion
Author: Šámalová, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Čechurová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis titled "The Influence of Aeroflot's PR Communication on Public Opinion" points out the "PR activity - newspaper article - public awareness and opinion" chain. The objective of the thesis is to point out the relationships between the individual parts of the chain and the overall impact of PR activities on the general public's awareness and opinion. The thesis focuses on the issues of Public Relations in the case of Aeroflot's PR communication at the time when the company was interested in acquiring Czech Airlines. The document also includes an analysis of the media outputs that were published about Aeroflot in the period under review and the subsequent research illustrating the general public's awareness of and opinion on the matter.
Keywords: Media; Aeroflot; Public Relations; Public opinion; Czech Airlines; Company communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 5. 2009
Date of submission: 15. 1. 2010
Date of defense: 28. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20658/podrobnosti

Files for download

    Last update: