Fiat ČR Strategy on a new product launch into a foreign market

Thesis title: Strategie společnosti Fiat ČR, spol. s r.o. při uvedení nového výrobku na zahraniční trh
Author: Buřičová, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Králová, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá celým procesem uvedení nového výrobku FIAT 500 NUOVO na český trh. Úvodem je představena mateřská společnost FIAT S.p.A a dceřiná FIAT ČR spol. s r.o. Následuje charakteristika českého automobilového trhu a jeho vývoje s ohledem na postavení nového výrobku na trhu. V dalších dvou částech práce jsou shrnuty teoretické možnosti marketingu a jejich praktická aplikace ve společnosti FIAT při uvedení nového výrobku na trh. Závěrem jsou zhodnoceny použité metody a uveden návrh na jejich optimalizaci.
Keywords: výrobek; automobil; marketing
Thesis title: Fiat ČR Strategy on a new product launch into a foreign market
Author: Buřičová, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Králová, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the entire process of the launch of the new product FIAT 500 NUOVO into the Czech market. In the introduction is presented the parent company FIAT S.p.A and the subsidiary company FIAT ČR. After initial part follows the characteristics of the car industry and market evolution emphasising the new product's market position. The other two parts of the thesis include the theoretic possibilities of marketing strategies and their practical implementation. The conclusion comprises the evaluation of implemented methods and furthermore presents the proposal for their optimalization.
Keywords: automobile; marketing; product

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 6. 2009
Date of submission: 5. 12. 2009
Date of defense: 27. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21055/podrobnosti

Files for download

    Last update: