Comparison of marketing strategies of television stations in the Czech Republic in 1990s

Thesis title: Porovnání marketingových strategií televizních stanic v ČR v 90. letech
Author: Kosová, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Raiter, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce porovnává marketingové strategie televizních stanic v České republice v 90. letech. Zaměřuje se na strategie segmentace, značky a positioningu. První část definuje teoretické pojmy. Praktická část popisuje vývoj televizního trhu v ČR a analyzuje a porovnává marketingové strategie jednotlivých televizních stanic. Poslední kapitola se zabývá aktuálními trendy televizního trhu.
Keywords: marketingová strategie; média; televizní trh
Thesis title: Comparison of marketing strategies of television stations in the Czech Republic in 1990s
Author: Kosová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Raiter, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis compares marketing strategies of TV stations in the Czech Republic during 1990s. It focuses on segmentation, brands and positioning. The first part defines theoretical terms. Practical part describes television market in the Czech Republic and analyzes and compares marketing strategies of individual TV stations. The last chapter highlights current trends in respect of television market.
Keywords: marketing strategy; media; television market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 3. 2009
Date of submission: 1. 1. 2010
Date of defense: 27. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20007/podrobnosti

Files for download

    Last update: