Analysis of music sales over the Internet

Thesis title: Analýza prodeje hudby prostřednictvím Internetu
Author: Štencel, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Struska, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je vytvořit ucelený pohled na aktuální vývoj na trhu s hudbou, prozkoumat postavení digitální distribuce vůči distribuci v kamenných obchodech a analyzovat současné trendy v distribuci digitální hudby. Zároveň by tato práce mohla být pro čtenáře zajímavá z toho důvodu, že v češtině momentálně neexistuje aktuální publikace, která by se tímto tématem takto komplexně zabývala. Cílem první kapitoly je stručně zmapovat distribucí nehmotného zboží a služeb přes Internet. Cílem druhé kapitoly je analyzovat distribuci digitální hudby, srovnat její úspěšnost s distribucí v klasických kamenných prodejnách a prozkoumat současné trendy a možný budoucí vývoj. Cílem závěrečné kapitoly je prozkoumat služby nejvýznamnějších distributorů digitální hudby na světovém i českém trhu a poukázat také na nedostatky a možnosti pro zlepšení služeb zákazníkům.
Keywords: prodej; digitální; online; hudba; Internet; nehmotné zboží; distribuce
Thesis title: Analysis of music sales over the Internet
Author: Štencel, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Struska, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to create a comprehensive view of current developments in the music market, to explore the position of digital distribution in comparison to the distribution in the high street shops and to analyze current trends in the distribution of digital music. At the same time, this thesis could be interesting for readers because, today there is no current publication in Czech, in which the subject would be so comprehensively addressed. The goal of the first chapter is to briefly map the distribution of intangible goods and services over the Internet. The second chapter aims to analyze the distribution of digital music, to compare its success with distribution in the high street shops and examine current trends and possible future developments. The aim of the final chapter is to examine the services of the most important digital music distributors in the world as well the Czech market and also point out weaknesses and opportunities for improving customer service.
Keywords: intangible goods; digital; online; sales; music; distribution; Internet

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 12. 2008
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 27. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17797/podrobnosti

Files for download

    Last update: