Sales promotion effectiveness analysis for czech market

Thesis title: Analýza účinnosti kampaní na podporu produktů firmy na českém trhu
Author: Kadlec, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Křížková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce poskytuje čtenáři ucelený pohled na problematiku jedné z části komunikačního mixu a to podporu prodeje, neboli sales promotion. Důležitost využívání tohoto nástroje v posledních letech nebývale narostla a některé tržní segmenty jsou na něm doslova závislé. Příkladem může být FMCG trh, kde je jedním z dominantních hráčů také společnost Procter & Gamble. Ta se k této problematice snaží přistupovat velice inovativně a díky tomu přináší na trh mnohdy velice zajímavé iniciativy jakou je například Pampers UNICEF. Právě tato iniciativa, jakožto i běžné promoce jsou z pohledu efektivity analyzovány v závěru mé práce.
Keywords: Analýza efektivnosti; Podpora prodeje; Sales Promotion
Thesis title: Sales promotion effectiveness analysis for czech market
Author: Kadlec, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Křížková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis provides the overall overview about sales promotion as part of communication mix. Using of this tool became very important part of the business during past years. Also some market segments became fairly dependent. As example can be provided FMCG market, where Procter & Gamble one of the dominant player is. P&G is always trying to approach in innovative way and thanks to that it is coming with very interesting initiative solutions (for example Pampers UNICEF). This initiative also as usual promotion is evaluated from effectiveness point of view at the end of this thesis.
Keywords: Effectiveness analysis; Communication mix; Sales Promotion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 12. 2008
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 27. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17516/podrobnosti

Files for download

    Last update: