Leadership in a czech subsidiary of a multinational company

Thesis title: Leadership v české pobočce nadnárodní firmy
Author: Micková, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jarošová, Eva
Opponents: Mocová , Iva
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce analyzuje podmínky rozvoje potenciálních lídrů ve společnosti Hilti spol.s r.o.. Za tímto účelem je nejprve zpracována dostupná teorie zabývající se vedením lidí, poté jsou zpracovány existující postupy uvnitř společnosti a sekundární data výzkumů provedených ve společnosti Hilti spol. s r.o.. Tyto informace jsou doplněny o výsledky elektronického dotazníku, jehož cílem bylo objasnit nejasnosti vyplývající z těchto sekundárních zdrojů. Srovnáním existujících procesů s teorií a následným empirickým výzkumem se tato práce snaží v rámci sledované společnosti identifikovat nejen silné a slabé stránky procesů rozvoje mladých lídrů, ale také navrhnout oblasti využití aktuálních trendů s cílem zefektivnění těchto procesů.
Keywords: rozvoj zamestnanců; leadership; řízení; motivace rozvoje
Thesis title: Leadership in a czech subsidiary of a multinational company
Author: Micková, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jarošová, Eva
Opponents: Mocová , Iva
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is analysing the conditions of leadership development for potential leaders in Hilti spol.s r.o.. In this intention the theory of leadership is elaborated, further existing processes inside the company are described and finally data derived from Hilti internal research are evaluated. Information is supplemented by the findings derived from an e-questionnaire created for the purpose of clarifying uncertainties from the previous research data. To identify the objectives the thesis aligns existing processes with the theory of leadership and with the empirical researches. Exploiting these data within the company it is possible to identify strengths and weaknesses of leadership development processes for young leaders as well as propose areas which would be capable of implementing new trends with focus on higher effectiveness of these processes.
Keywords: 70/20/10; mentoring; coaching; development; leadership

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 7. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 21. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21211/podrobnosti

Files for download

    Last update: