CSR Strategy in Aviation

Thesis title: CSR strategie v letectví
Author: Foralová, Jitka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá obecným konceptem společenské odpovědnosti firem, jejíž principy a přínosy jsou aplikovány na trh letecké dopravy. Úvodní kapitola vymezuje pojem Corporate Social Responsibility (CSR), analyzuje jednotlivé pilíře udržitelnosti a diskutuje negativní ohlasy, které danou teorii zcela odmítají. V druhé a třetí kapitole je letecké odvětví analyzováno z pohledu trvale udržitelného rozvoje. Diskuse o celospolečenských přínosech letecké dopravy a nejaktuálnějších tématech udržitelnosti napomáhá lépe pochopit východiska teoretického modelu CSR, který byl konstruován s přihlédnutím k specifickým potřebám odvětví. Závěrečná část práce se zabývá výkonem politiky CSR ve společnosti Lufthansa. Po provedení analýzy probíhajících iniciativ jsou CSR aktivity Lufthansy ohodnoceny ve smyslu jejich dopadu na konkurenceschopnost podniku.
Keywords: Lufthansa; letectví; společenská odpovědnost
Thesis title: CSR Strategy in Aviation
Author: Foralová, Jitka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the general concept of Corporate Social Resonsibility (CSR), its principles and contributions which have been applied to the air transport market. The first chapter defines the notion of CSR, analyzes three pillars of sustainable development and discusses the opinions that fundamentally reject the CSR concept. The second and the third chapter look at the aviation industry from the sustainable development point of view. Discussion about social contributions of the air transport and current topics concerning sustainability are a basis for the theoretical model of CSR which has been constructed with regard to unique industry features. Execution of CSR policy is being analyzed in the last chapter. The CSR initiatives of the airline company are evaluated in terms of their impact on the company overall performance.
Keywords: Lufthansa; aviation; Corporate Social Responsibility

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 26. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20939/podrobnosti

Files for download

    Last update: