The expansion of the company Partners to the Romanian market

Thesis title: Vstup společnosti Partners na rumunský trh
Author: Kičmerová, Lada
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Malý, Josef
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma "Vstup společnosti Partners na rumunský trh analyzuje jednotlivé kroky společnosti poskytující finanční služby při přípravě expanze do zahraničí. Práce se skládá ze čtyř kapitol: první shrnuje teorii vztahující se k otázce vstupu na zahraniční trhy a formulaci podnikatelského plánu expanze. Druhá kapitola anlyzuje rumunský trh, a to z hlediska obecného, maroekonomického a mikroekonomického se zaměřením na odvětví finančních sluřeb. Následuje PEST analýza trhu. Třetí kapitola uvádí základní informace o společnosti Partners For Life Planning, včetně hospodářských výsledků a složení produktového portfolia. Poslední čtvrtá kapitola se věnuje jednotlivým praktickým aspektům řešeným při přípravě expanze Partners na zahraniční trh: volba právní formy, rozpočet, sestavení podnikatelského plánu. Práce má sloužit jako teoretický průvodce i praktická ukázka postupu expanze české společnosti podnikající ve službách na východoevropský trh.
Keywords: finanční poradenstvví; Rumunsko; expanze
Thesis title: The expansion of the company Partners to the Romanian market
Author: Kičmerová, Lada
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Malý, Josef
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Subject of the thesis is "The expansion of the company Partners to the Romanian market." It analyses each step of this financial advisory firm that it took while preparing the expansion abroad. The thesis consists of four chapters: the first summarises the theory concerning the expansion abroad and the composition of the entrepreneurial plan of expansion. The second chapter analyses the romanian market. It includes both macro- and micro-analysis specializing on the sector of financial services. The analyses PEST follows. The third chapter states basic information about the company Partners For Life Planning, including economic results and the composition of product portfolio. Last chapter looks at each practical step that the company had to deal with while getting ready for the expansion: choice of legal form, budget and the composition of entrepreneurial plan. The thesis is suppose to serve as both theoretical and practical guide to the expansion of a Czech company to an eastern European market.
Keywords: Financial advisory; expansion; Romania

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 3. 2009
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 26. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20115/podrobnosti

Files for download

    Last update: