Analyse of the stategy of personal selling of the Kofola company

Thesis title: Analýza strategie osobního prodeje společnosti Kofola
Author: Strachová, Stanislava
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoretická část práce obsahuje obecnou charakteristiku společnosti Kofola, aspekty osobního prodeje a nejdůležitější předpoklady a rysy úspěšného obchodního zástupce. Čtvrtá kapitola je věnována přehledu praktického fungování osobního prodeje společnosti Kofola a navazující pátá kapitola shrnuje konkrétní činnosti a specifika pracovního týdne obchodního zástupce této společnosti. Šestá kapitola je zaměřena na nástroje podpory prodeje, které společnost Kofola běžně využívá: spotřebitelské a zákaznické akce. Závěrečná kapitola se věnuje hodnocení obchodních zástupců, které je součástí motivačního systému společnosti Kofola.
Keywords: Kofola; osobní prodej; obchodní zástupce
Thesis title: Analyse of the stategy of personal selling of the Kofola company
Author: Strachová, Stanislava
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The theoretical part of this thesis contains the general characteristics of the Kofola company, aspects of personal selling and the most important atributes of a successfull sales representative. The fourth chapter is focused on the review of the personal selling by the Kofola company and the fifth chapter summarizes concrete activities and specifics of the workweek of the sales representative of this sompany. The sixth chapter decsribes instruments of sales promotion often used by the Kofola company: special offers for customers and consumers. The last part of this thesis is focused on the performance measurement of the sales representatives, which is a part of a motivation system of the Kofola company.
Keywords: Kofola; personal selling; sales representative

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 3. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 26. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20002/podrobnosti

Files for download

    Last update: