Use discussion groups to support education at universities
Thesis title: | Využití diskusních skupin pro podporu výuky na vysokých školách |
---|---|
Author: | Rumplíková, Blanka |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Pavlíčková, Jarmila |
Opponents: | Benáčanová, Helena |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Zaměřením práce je problematika webu 2.0 vztažená na oblast vzdělávání na vysokých školách. Pojem web 2.0 je definován v první části práce, kde jsou uvedeny jeho charakteristické znaky a přehled nejvíce využívaných nástrojů. Konkrétně je tématem práce jeden z nástrojů webu 2.0, kterým jsou diskusní skupiny a jejich vliv na podporu výuky. Diskusní skupiny jsou obecně charakterizovány v druhé části, kde jsou vytvořena kritéria pro jejich srovnání a zhodnocení. Třetí část je věnována čtyřem vybraným školním diskusním fórům, která jsou popsána na základě dříve vytvořených kritérií a zhodnocena z různých pohledů. Dalším z cílů práce je zmonitorovat využívání internetových diskusních skupin studenty vysokých škol pomocí dotazníkového šetření, kterému je věnována poslední čtvrtá část této práce. |
Keywords: | diskusní fórum; web 2.0; podpora výuky |
Thesis title: | Use discussion groups to support education at universities |
---|---|
Author: | Rumplíková, Blanka |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Pavlíčková, Jarmila |
Opponents: | Benáčanová, Helena |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Focusing the thesis, the issue related to web 2.0 education at universities. The term web 2.0 is defined in the first part of the thesis. There are given its characteristics and an overview of the most used tools. Specifically, the topic of this thesis is one of the tools of web 2.0, which are discussion groups and their influence on support education. Discussion groups are generally characterized in the second part, which are created criteria for comparison and evaluation. The third part is devoted to four selected school discussion forums, which are described on the basis of previously established criteria and evaluated from different perspectives. Another aim of the thesis is view the using of Internet discussion groups by students of universities. It is recognized by the method of answering questionnaire, which is devoted to the last fourth part of this thesis. |
Keywords: | web 2.0; education support; discussion groups |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 3. 12. 2009 |
---|---|
Date of submission: | 9. 12. 2009 |
Date of defense: | 21. 1. 2010 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/23397/podrobnosti |