Personal marketing

Thesis title: Personální marketing
Author: Hrádková, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je vytvořit materiál, který shrnuje základní požadavky na současného žadatele o zaměstnání. Text má za úkol poskytnout rady a doporučení, jak se při hledání práce zachovat, abychom byli v hledání úspěšnými. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První je teoretickým podkladem, budou zde nastíněny obecné zákonitosti fungování trhu práce a personálních agentur. Dále budou rozebrány povinné dokumenty, jež musí žadatel o práci poskytnout. Zmíním se o sebeprezentaci a důležitých obecných i odborných kompetencích. Ve druhé části provedu průzkum mezi deseti personálními agenturami, které se v současné době vyskytují na českém trhu práce. Při průzkumu budu vystupovat jako zájemce o zaměstnání.
Keywords: pracovní pohovor; personální agetrura; kompetence; životopis; motivační dopis
Thesis title: Personal marketing
Author: Hrádková, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to form material that sums up some basic requierements demanded from persons aplying for a job. Following text will be written to provide useful advice and information to be highly successful in our seeking process. This work is devided into two parts. Teoretical and practical. In the teoretical part some patterns occuring in the labour market will be presented. Also some important documents needed for job application will be discussed. I will mention self-presentation and required competence. It the practical part there will be a research carried out. This research will deal with ten personal placement services, that operate in the czech labour market currently. I will perform as a job aplicant.
Keywords: cover letter; personal placement services; competence; labour market; curriculum vitae

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 21. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22462/podrobnosti

Files for download

    Last update: