Marketing through Facebook and Social Media

Thesis title: Facebook a jeho využití v marketingu
Author: Míka, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Tlustý, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá sociálními sítěmi od jejich vzniku až po současný obrovský boom. Zmiňuje se roli člověka uvnitř sociálních sítích a o nastupujících moderních technologiích. Podrobně se zabývá Facebookem a marketingem v jeho prostředí. Na závěr práce je uvedena případová studie, kde jsou popsány současné marketingové metody na Facebooku. Studie je ilustrována na projektu Playzone.cz, na kterém autor již dva roky pracuje.
Keywords: Marketing; Sociální média; Facebook
Thesis title: Marketing through Facebook and Social Media
Author: Míka, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Tlustý, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Text is describing social networks from their beginning to present boom. It mentions the role of people within social networks and the role of moderny technologies. It describes in detail Facebook and marketing in its enviroment. In conclusion, this work contains a case study, where are some current methods of marketing on Facebook. This study is illustrated on the project Playzone.cz.
Keywords: Marketing; Social Media; Facebook

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 10. 2009
Date of submission: 30. 11. 2009
Date of defense: 21. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22391/podrobnosti

Files for download

    Last update: