Political Marketing of choosen segment

Thesis title: Politický marketing vybraného segmentu
Author: Procházková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Cabrnoch, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je zhodnotit marketingové činnosti politických stran na lokálním politickém trhu města Kutná Hora. Práce vychází z teoretických poznatků, publikovaných autory: E. Bradovou, P. Šaradínem a A. Jablonským. Praktická část se soustředí na podobu kampaní jednotlivých politických stran v rámci voleb do obecních zastupitelstev v roce 2006. Práce popisuje činnosti stran, postupy při výběru kandidátů a podporu poskytnutou lokální straně celostátním vedením strany. Rovněž hodnotí promotion - mix každé z pěti nejsilnějších stran v Kutné Hoře a osahuje analýzu jejich volebních programů.
Keywords: Promotion - mix ; Analýza volebních programů; Lokální politický marketing; Marketing
Thesis title: Political Marketing of choosen segment
Author: Procházková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Cabrnoch, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to assess the tools of political marketing used by political parties on the local political market in Kutná Hora. The thesis is based on theoretical knowledges published by authors E. Bradová, P. Šaradín and A. Jablonski. The practical part focuses on form of the campaigns created by political parties for the purpose of elections to municipal councils in 2006. The thesis describes the function of the parties, procedures in candidates selection and support given to local party by national party leadership. It also assesses promotion-mix of each of the five strongest parties in Kutná Hora and contains analysis of their election programs.
Keywords: Marketing ; Analysis of election programs ; Local political marketing ; Promotion - mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 21. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21804/podrobnosti

Files for download

    Last update: