Marketing Strategies, Marketing Mix, SWOT Analysis, Introduction of a Case Study of Firm Biotherapy, s.r.o

Thesis title: Marketingová strategie, marketingový mix, SWOT analýza, uvedení případové studie firmy Biotherapy, s.r.o
Author: Adamcová, Štěpánka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Dejm, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce poukazuje na důležitost volby strategie podniku nezbytné pro přežití firmy v stále sílícím konkurenčním prostředí zdravotnictví. Na konkrétní případové studii společnosti Biotherapy dokazuje, že bez komplexního a efektivního marketingového přístupu k trhu dnes již dlouhodobě úspěšně podnikat nelze. Chce-li společnost nejen přežít, ale rozvíjet se, je nezbytné, aby dodržovala doporučení vyplývající z teorií managementu a marketingu. Případová studie zhodnotila skutečný aktuální stav společnosti Biotherapy, pomocí analýzy konkurenčního prostředí a SWOT analýzy nastavila cíle pro rok 2010, poukázala na slabé a silné stránky a na základě zjištěných skutečností navrhla marketingovou strategii k jejich dosažení. Případová studie rovněž ukazuje, že tak, jak se neustále vyvíjí okolní svět, tak je i neustále potřeba za pomocí moderních marketingových nástrojů hledat nové cesty k oslovení a uspokojení zákazníka .
Keywords: zákazník; zdravotnictví; SWOT
Thesis title: Marketing Strategies, Marketing Mix, SWOT Analysis, Introduction of a Case Study of Firm Biotherapy, s.r.o
Author: Adamcová, Štěpánka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Dejm, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis highlights the importance of the choice of business strategy necessary for the survival of company in the intensification of competitive health care. The specific case study of Biotherapy proves that without a comprehensive and effective marketing approach to the market is impossible to make a long-term successful business today. If the company wants not only to survive but also to thrive, it is essential that the recommendations arising from the theories of management and marketing are kept. Case study evaluated the actual current state of Biotherapy, by analyzing of the competitive environment and SWOT analysis has set targets for year 2010, highlighted the strengths and weaknesses and based on established facts proposed marketing strategy to achieve them. The case study also shows that as the outside world is constantly evolving, so is a continuing need for using modern marketing tools to find new ways to talk and to satisfy customer.
Keywords: customer; health care; SWOT

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 12. 2008
Date of submission: 24. 4. 2009
Date of defense: 21. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17370/podrobnosti

Files for download

    Last update: