Contextual advertising systems

Thesis title: Kontextové reklamní systémy
Author: Randáčková, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce seznamuje čtenáře s novými a méně používanými kontextovými PPC systémy, které lze v českém internetovém prostředí použít pro reklamní kampaň. Tyto systémy jsou popisovány na reklamní kampani vytvořené pro internetový obchod Pneu360.cz. Cílem práce je zhodnotit použitelnost a účinnost jednotlivých systémů pro další možné pokračování kampaně. Kontextová reklama je v této práci brána v širším pojetí, zařazena je jak reklama v obsahu, tak v článcích a ve vyhledávání. Analyzovány byly systémy Adfox, Etarget, Facebook, ElineAd, Intextová reklam BillBoard a TakeIt -- virtuální výloha.
Keywords: virtuální výloha; billboard; takeit; kontextová reklama; elinead; etarget; pay per click; facebook; adfox; ppc systémy; ppc; intextová reklama
Thesis title: Contextual advertising systems
Author: Randáčková, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis introduces readers to new and lesser-used contextual PPC systems that are usable in the Czech Internet landscape for the advertising campaign. These systems are described in the ad campaign created for e-shop Pneu360.cz. The aim of this work is to evaluate the applicability and effectiveness of different systems for further possible continuation of the campaign. Contextual advertising is taken in this work in a broader sense. It included ads in content, in articles and in the search. Advertising systems which were analyzed were Adfox, Etarget, Facebook, ElineAd, Intextual advertising by Billboard company and TakeIt Ad by Internet Trading company.
Keywords: pay per click; ppc; intextual advertising; contextual advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2009
Date of submission: 17. 12. 2009
Date of defense: 20. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22673/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: