Positive influence sphere of tourism in marketing due to innovative technologies

Thesis title: Pozitivní ovlivňování sféry cestovního ruchu v oblasti marketingu vlivem inovativních technologií
Author: Mališ, Daniel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem Pozitivního ovlivňování sféry cestovního ruchu v oblasti marketingu vlivem inovativních technologií. Hlavním cílem této práce je seznámit čtenáře se základní typologií a charakteristikami jednotlivých marketingových nástrojů, s důrazem na vybrané konkrétní druhy, jež zohledňují specifika oblasti cestovního ruchu a vycházejí z předmětu podnikání popisované firmy. Celá koncepce si klade za cíl vycházet ze zcela reálných podmínek a zaměřuje se na možnosti využití jednotlivých komunikačních nástrojů v podmínkách omezených finančních prostředků. Předpokladem, je že i přes omezený rozpočet marketingového oddělení, který neumožňuje využití všech marketingových nástrojů, lze aplikováním vhodného komunikačního mixu vytvořit účinnou formu propagace. Dalším východiskem je tvrzení, že posun od konceptu tzv. "učící se organizace" ke konceptu "vzájemně se učících organizací" a vybudování trvalého vztahu partnerství, umožňuje získání konkurenční výhody.
Keywords: cestovní ruch; inovativní technologiw; marketing
Thesis title: Positive influence sphere of tourism in marketing due to innovative technologies
Author: Mališ, Daniel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis deals with the positive influence on the tourism sector in marketing due to innovative technologies. The main objective of this work is to acquaint the reader with the basic typology and characteristics of marketing tools, with particular emphasis on selected species, taking into consideration the specificities of the tourism industry and based on the business described company. The whole concept is designed to reflect the very real conditions, focusing on the possibility of using various communication tools in terms of limited financial resources. Assumption is that despite the limited budget for marketing department, which does not allow the use of marketing tools is applying appropriate communications mix to create an effective form of promotion. Another point is the claim that the shift from the concept of "learning organization" to the concept of "mutually learning organization" and build a lasting relationship of partnership, allowing to obtain a competitive advantage.
Keywords: tourism; innovative technologies; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 5. 2009
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 20. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20721/podrobnosti

Files for download

    Last update: