Customer loyalty of retail firm - Billa

Thesis title: Loajalita zákazníků retailingové firmy - Billa
Author: Dančevská, Ráchel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce v teoretické části vychází z marketingu, který zahrnuje zákaznickou loajalitu a typologii spotřebitele. Dále se zabývá marketingovým výzkumem trhu a správným vytvořením dotazníku pro tento výzkum. V praktické části je představena retailingová společnost Billa a jsou prezentovány výsledky terénního výzkumu, zaměřeného na zjišťování zákaznické loajality zákazníků této společnosti.
Keywords: dotazník; marketing; Billa; marketingový výzkum trhu; zákaznická loajalita
Thesis title: Customer loyalty of retail firm - Billa
Author: Dančevská, Ráchel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis results from marketing, which includes customer loyalty and consumer typology. Then the thesis is concerned with a marketing research and a proper creation of a questionnaire for this research. The practical part of the thesis introduces the retail company Billa and presents the results from field research, which was focused on finding of customer loyalty of the Billa's customers.
Keywords: marketing research; questionnaire; Billa ; customer loyalty; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2009
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 20. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18813/podrobnosti

Files for download

    Last update: