Customer service as a CRM tool

Thesis title: Zákaznícky servis ako nástroj CRM
Author: Smiková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Pařízek, Karel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca analyzuje a hodnotí súčasný stav marketingového mixu spoločnosti Prague City Apartments, s.r.o. Dôraz je v rámci jednotlivých prvkov marketingového mixu kladený na fungovanie zákazníckeho servisu ako súčasti koncepcie Customer Relationship Managementu (CRM). Analýza vychádza z teoretických poznatkov o marketingu služieb a CRM a z významu zákazníckeho servisu pri poskytovaní služieb, a to predovšetkým v cestovnom ruchu a hotelierstve. Práca prostredníctvom SWOT analýzy prináša návrhy na zlepšenie kvality zákazníckeho servisu ako nástroja budovania vzťahov so zákazníkmi.
Keywords: SWOT analýza; zákaznícky servis; hotelierstvo; marketing služieb; CRM
Thesis title: Zákaznický servis jako nástroj CRM
Author: Smiková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Pařízek, Karel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje a hodnotí současný stav marketingového mixu společnosti Prague City Apartments, s.r.o. Důraz je v rámci jednotlivých prvků marketingového mixu kladen na fungování zákaznického servisu jako součásti koncepce Customer Relationship Management (CRM). Analýza vychází z teoretických poznatků o marketingu služeb a CRM a z významu zákaznického servisu při poskytování služeb, a to zejména v cestovním ruchu a hotelnictví. Práce prostřednictvím SWOT analýzy přináší návrhy na zlepšení kvality zákaznického servisu jakožto nástroje budování vztahů se zákazníky.
Keywords: SWOT analýza; hotelnictví; zákaznický servis; marketing služeb; CRM
Thesis title: Customer service as a CRM tool
Author: Smiková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Pařízek, Karel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis analyzes and assesses the marketing mix of Prague City Apartments, s.r.o. It is focused on functioning of customer service as a part of the concept of Customer Relationship Management (CRM). The analysis is based on theoretical knowledge of marketing of services and CRM and on the importance of customer service in rendition of services, particularly in tourism and hotel industry. The thesis provides, via SWOT analysis, suggestions for improving quality of customer service - a tool for building relationships with customers.
Keywords: SWOT analysis; marketing of services; CRM; hotel industry; customer service

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2009
Date of submission: 31. 5. 2009
Date of defense: 19. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19121/podrobnosti

Files for download

    Last update: