Compare Pay per Click system implemented in the example of an advertising campaign

Thesis title: Porovnání Pay per Click systémů na příkladě realizované reklamní kampaně
Author: Krejčí, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gála, Libor
Opponents: Cerman, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce představuje reklamu na internetu včetně jejích nejvýznamnějších forem a současných respektive budoucích trendů v tomto reklamním odvětví. Hlavním cílem je porovnat jednotlivé systémy Pay per click na českém internetu z hlediska jejich výkonnosti. Testování PPC systémů autor provádí na reklamní kampani pro společnost Kremo. Tato reklamní kampaň byla spuštěna na třech nejvýznamnějších serverech, které ji na českém internetovém trhu nabízejí, tedy na Google, Seznam a Centrum. Na základě jednotlivých výsledků je zhodnoceno, který z uvedených serverů je pro takovou reklamní kampaň nejlepší.
Keywords: Pay per click; Kontextová reklama; PPC systém; Internetová reklamní kampaň; Internetová reklama
Thesis title: Compare Pay per Click system implemented in the example of an advertising campaign
Author: Krejčí, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gála, Libor
Opponents: Cerman, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to present advertising on the internet with the main focus on the following questions: what are the most important forms and what are the current and future trends in the advertising business industry. The main objective of this thesis is to compare different systems of Pay per click on the Czech internet in terms of their performance. Testing PPC system, an ad campaign for the company Kremo was created. This ad campaign was run on three major web sites which are available in the Czech internet market. These are Google, Seznam, and Centrum. Based on the results, the author evaluates which of those servers is the best for the campaign.
Keywords: Internet advertising; Contextual advertising; PPC systems; Internet advertising campaign; Pay per Click

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2009
Date of submission: 9. 12. 2009
Date of defense: 18. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21721/podrobnosti

Files for download

    Last update: