Analysis of expansion strategies of a retailing company into the Czech market (example of company Carrefour)

Thesis title: Analýza politiky expanze retailingové firmy na českém trhu (na příkladu firmy Carrefour)
Author: Kosorínová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své bakalářské práci analyzuji politiku expanze retailingové společnosti Carrefour na český trh. Cílem mé práce je na základě analýzy chování společnosti Carrefour zjistit možné příčiny jejího odchodu z českého trhu a identifikovat její budoucí expanzivní záměry na jiných trzích. Analýzu jsem provedla jak z hlediska úspěšnosti samotné české pobočky, tak i z hlediska role českého trhu v celkové strategii skupiny Carrefour Group. Ve své práci se nejdřív věnuji celkové charakteristice skupiny, od které přecházím k popisu procesu expanze na český trh. V další části analyzuji výsledky společnosti Carrefour ČR a srovnám je s výsledky konkurence za stejné období. Nejdůležitější část mé práce tvoří identifikování možných důvodů, které přiměly firmu opustit Českou republiku. Poté se znovu věnuji skupině Carrefour jako celku a jejím současným strategiím a hrozbám, kterým čelí.
Keywords: maloobchod; retail; expanze; Carrefour
Thesis title: Analysis of expansion strategies of a retailing company into the Czech market (example of company Carrefour)
Author: Kosorínová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
In my Bachelor thesis I analyze expansion strategies of retailing company Carrefour into the Czech market. Aim of my work is to identify possible reasons why this company has left the Czech market and to identify its future expansion strategies into other markets. My analysis is based both on the performance of the Czech branch of Carrefour and the importance of the Czech market within the strategy of the entire Carreforu Group. In my thesis I first focus on the overall characteristics of the Group, then I look at the performance of Carrefour Czech Republic and I compare it with the performance of its competitors. The most important part of my work consists of identifying the reasons why Carrefour has left the Czech market. Finally I describe the present strategies of Carrefour Group and the threats it is facing today.
Keywords: Carrefour; retail; expansion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 2. 2009
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 18. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18634/podrobnosti

Files for download

    Last update: