Sence of smell in marketing

Thesis title: Vůňový marketing
Author: Jurayeva, Mariya
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je zaměřená na možnosti využití vůní při tvorbě marketingových strategii. V souvíslosti s tím na fungování lidského čichu obecně. Rovněž je součásti práce podprahové působení na spotřebitele a legislativní rámec této problematiky. V praktické části jsou rozebrány odborné studie, dále také výzkum u spotřebitulů formou dotazování.
Keywords: podprahová reklama; marketingové strategie; vůňový marketig
Thesis title: Sence of smell in marketing
Author: Jurayeva, Mariya
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This study is focused on the potence of the use of smell in marketing. Subliminal perception, report of C.I.A. and legislation in Czech republic around subliminal advertising.
Keywords: subliminal perception; marketing strategy; Sence of smell

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 2. 2008
Date of submission: 1. 12. 2008
Date of defense: 10. 3. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19392/podrobnosti

Files for download

    Last update: