Factors influencing Consumer Behaviour on the Czech Market

Thesis title: Factors influencing Consumer Behaviour on the Czech Market
Author: Hasan, Maher Mohamad
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Cook, Gina
Thesis language: English
Abstract:
The important problems for marketing companies in the Czech Republic are how to exposure determinants that lead consumer to decision of buying certain products and which factors influence the consumer purchasing, Through this, Czech marketing companies can understand deeply their consumer behaviour and issue suitable strategies so they can develop their companies and whole industry more. The objective of the study is: To exploit the factors that influence buying decision when buying certain product (water) for young consumers in the Czech market. This thesis contributes to the current academic research through; 1. It can identify the factors affecting the consumer behaviour in the Czech market for a certain product. 2. It can contribute to the next academic research as a reference. 3. Researches can use the findings to gain deep understanding of the consumer decision when buying certain product categories in the Czech Republic.
Keywords: Lifestyle; Cultural Factors; Consumer Behaviour
Thesis title: Factors influencing Consumer Behaviour on the Czech Market
Author: Hasan, Maher Mohamad
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Cook, Gina
Thesis language: English
Abstract:
Důležitých problémů pro marketing společnosti v Česká republika jsou jak expozice, faktory, které vedou spotřebitele k rozhodnutí o koupi některých výrobků, a které faktory ovlivňují kupní, Takto lze České marketingové společnosti hluboce pochopit jejich chování spotřebitelů a vydávat vhodných strategií a tak mohou rozvíjet jejich společnosti a celé odvětví více. Cílem studie je: Chcete-li využít faktory, které ovlivňují nákupní rozhodování při nákupu určitého výrobku (voda) u mladých spotřebitelů na českém trhu. Příspěvek na studium Tato práce přispívá k současné akademického výzkumu prostřednictvím; 1. Je schopen identifikovat faktory, které ovlivňují chování spotřebitelů na českém trhu určitého výrobku. 2. To může přispět k další akademický výzkum jako odkaz. 3. Výzkumy mohou využít poznatky získat hluboké porozumění pro rozhodování spotřebitele při nákupu určité kategorie výrobků, Česká republika.
Keywords: Životní Styl; Kulturní Faktory; Spotřebitelské Chování

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2009
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 15. 4. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19302/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
    Last update: