Marketing mix of publishing house named PIEROT

Thesis title: Marketingový mix nakladatelství PIEROT
Author: Vlčková, Simona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Víchová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Struktura práce je uspořádána do dvou celků. Prvním je teoretická část, která se týká zpracování dané problematiky za pomoci literárních zdrojů. Praktická část práce se zabývá problematikou marketingového mixu v aplikaci na jedno z nakladatelství na českém trhu se zaměřením na edukativní literaturu, přesněji řečeno cvičebnice pro poslední stupeň předškolního vzdělávání a žáky 1. - 4. třídy základní školy. Práce uvádí do historie nakladatelství a popisuje také specifika nakladatelského trhu. Cílem této práce je posouzení jednotlivých složek marketingového mixu se zaměřením na cenu a komunikaci produktu, ovšem pro úplnost marketingového mixu nemohou být vynechány ani neméně důležité složky produktu a distribuce. Závěr práce shrnuje jednotlivé poznatky a nastiňuje ve formě doporučení možná zlepšení, či nové formy propagace publikací.
Keywords: Nakladatelství; Marketingový mix; Cvičebnice
Thesis title: Marketing mix of publishing house named PIEROT
Author: Vlčková, Simona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Víchová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Work is structured into two units. First, theoretical unit refers to elaboration of a given problem with the help of literary resources. Practical part revers to problem of marketing mix in application on one of the publishing houses on the Czech market with the focus on educational literature; more precisely on exercise book for the last year of pre-school education and students of 1-4 grade of primary school. Work introduces reader into the history of publishing and describes specificities of publishing market. The aim of this work is to explore separate components of marketing mix with the focus on price and communication of the product. However, for the complexity of marketing mix there can not be left out elements of product and distribution. The end of the work draws up separate findings and outlines possible improvements and new forms of publications propagation.
Keywords: Marketing mix; Exercise book; Publishing house

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 12. 2009
Date of submission: 30. 5. 2010
Date of defense: 19. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23366/podrobnosti

Files for download

    Last update: