Analysis of product image

Thesis title: Analýza image produktu
Author: Frühbauerová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce má dvě základní části, první se věnuje teoretickému vysvětlení pojmu image včetně souvisejících prvků, jako je firemní design nebo firemní identita a další. Dále se věnuje marketingovému výzkumu, jeho druhům a metodám. Druhá, praktická část se zabývá popisem produktu - Apple iPhone, je dále doplněna výzkumem zaměřeným na vysokoškolské studenty. Výzkum je proveden s uživateli i s neuživateli přístroje Apple iPhone. Zjišťuje jejich názory na vlastní produkt, jeho image a dále i na společnost Apple. Na závěr výzkumu jsou uvedeny grafy, které zobrazují rozložení odpovědí na jednotlivé otázky.
Keywords: Image; Společnost Apple; Marketingový výzkum; Apple iPhone
Thesis title: Analysis of product image
Author: Frühbauerová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor's thesis is divided into two basic parts. The first one applies theoretic explanation of the term "image" including related elements like corporate design or corporate identity etc. The next part explains marketing research -- its kinds and methods. The second, practical part considers the description of the product -- Apple iPhone, this part is extended by research aimed at university students. The research is implemented using the answers of the owners and non-owners of the device Apple iPhone. It gathers their opinions of the product, its image and the Apple corporation. The conclusion of the thesis includes graphs which reflect the results of the research.
Keywords: Apple corporation; Apple iPhone; Marketing research; Image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 11. 2009
Date of submission: 30. 5. 2010
Date of defense: 19. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22879/podrobnosti

Files for download

    Last update: