Marketing and financial crisis

Thesis title: Marketing a finanční krize
Author: Čahojová, Kristína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
V práci je popísaný dopad ekonomickej recesie na trendy marketingu v Centrálnej Európe. Tento dopad je prezentovaný na politických kampaniach v Českej republike, na Slovensku, Rakúsku a Maďarsku. Teoretická časť sa zaoberá definíciou a vývojom politického marketingu. Analýza makroekonomických podmienok a nedávny politický vývoj sú zhrnuté v prvej časti. Vplyv krízy je opísaný na politických kampaniach jednotlivých častí. Nové marketingové trendy sú zhrnuté v závere.
Keywords: politický marketing; recesia; marketing
Thesis title: Marketing a finanční krize
Author: Čahojová, Kristína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práce popisuje vliv recese na marketing ve střední Evropě. Je zaměřena především na politický marketing v České republice, na Slovensku, v Rakousku a v Maďarsku. Teoretická část se zabývá definicí a vývojem politického marketingu. Analýza makroekonomických podmínek a nedávný politický vývoj jsou shrnuty v první části. Dopad krize je popsán na politických kampaních. Nové marketingové trendy jsou shrnuty v závěru práce.
Keywords: politický marketing; krize; recese
Thesis title: Marketing and financial crisis
Author: Čahojová, Kristína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The paper is describing the effects of recession on marketing in Central Europe. It is especially focused on political marketing in Czech republic, Slovakia, Austria and Hungary. The theoretical part covers definitions and the developement of political marketing. The analysis of the macroeconomic conditions and the recent developements are summarized in the first part. The impact of the crisis is described on political campaigns. New marketing trends are summarized in the conclusion.
Keywords: political marketing; recession; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 11. 2009
Date of submission: 15. 4. 2010
Date of defense: 19. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22750/podrobnosti

Files for download

    Last update: