Marketing aplication in fishing tackle market

Thesis title: Aplikace marketingu na trhu rybářských potřeb
Author: Skalický, Karel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Freylich, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o marketingu, respektive marketingovém mixu na trhu rybářských potřeb. Cílem práce je představit trh rybářských potřeb, jeho marketingová specifika, přiblížit pohled na marketingové aktivity firmy Rybářské centrum s.r.o. a doporučení nových marketingových strategií, které by dopomohly k růstu firmy. V teoretické části jsou představeny všechny důležité pojmy, týkající se marketingu a marketingového mixu. Dále je popsán trh rybářských potřeb, jeho marketingová specifika zaměřená na jednotlivé složky marketingu a marketingového mixu. Následně je představena firma Rybářské centrum s.r.o., zhodnocení stávajících marketingových aktivit a doporučení nových marketingových strategií pro zvýšení objemu prodeje a rentability firmy. V závěru je celá práce shrnuta a vyhodnocen cíl práce.
Keywords: rybářské potřeby; marketingová komunikace; marketing
Thesis title: Marketing aplication in fishing tackle market
Author: Skalický, Karel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Freylich, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the marketing mixture of the fishing tackle. The aim of this thesis is to introduce the market of these particular products and its marketing specifics and to get the general idea of the marketing activities of the company Rybářské centrum s.r.o. Another aim is also to recommend and suggest new marketing strategies that help to develop the company. The theoretical part deals with all the important terminology concerning the marketing and marketing mix. The fisherman's products market is further described as well as its marketing specifics focused on the particular parts of the marketing and marketing mix. As a following part the company Rybářské centrum s.r.o. is introduced with its marketing activities and the new marketing strategies helping to increase sales and profitability of the company mentioned above. In conclusion the entire thesis is being summarized and the aim is being analysed and evaluated.
Keywords: fishing tackle; marketing communication; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2009
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 19. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21994/podrobnosti

Files for download

    Last update: