Analysis of Nestlé international brand strategies

Thesis title: Analýza mezinárodní značkové strategie společnosti Nestlé
Author: Krajčová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Společnost Nestlé patří k předním potravinářským firmám již téměř 140 let a za dobu své existence se podstatně rozrostla nejen geografická, ale i tržní působnost společnosti. Nestlé v dnešní době dodává výrobky do 130 zemí světa a řídí široké portfolio produktů různých potravinových i nepotravinových segmentů. Za tímto úspěchem stojí nejen kvalitní výrobky vytvořené na základě dlouhodobého výzkumu a vývoje, ale také pečlivé plánování a strategické rozhodování managementu o uvedení nových značek na trh a poté správné naplánování expanze značky na mezinárodní trhy. Cílem této diplomové práce je analyzovat strategie, které společnost Nestlé používá k úspěšnému řízení značek na mezinárodních, regionálních a lokálních trzích.
Keywords: Nestlé; značka; strategické řízení značek
Thesis title: Analysis of Nestlé international brand strategies
Author: Krajčová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Nestlé belongs to leading food and beverages companies in the world for almost 140 years. Throughout the time of its existence it expanded geographically and broadened its product portfolio. Nowadays, Nestlé delivers its products to 130 markets worldwide and manages a wide portfolio of both food and nonfood products. To the success of Nestlé company contribute high-quality products based on long-term research and development, as well as accurate planning and strategic management decisions about launching new brands into the market and precise planning of brand expansion into international markets. The objective of this diploma thesis is to analyse strategies, which Nestlé company uses for successful managing of international, regional and local brands.
Keywords: Nestlé; brands; brand strategies

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 5. 2009
Date of submission: 20. 12. 2009
Date of defense: 27. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20742/podrobnosti

Files for download

    Last update: