Customer Relationship Management

Thesis title: Řízení vztahů se zákazníky
Author: Kovshevnaya, Valentina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: Lhotáková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Předkladaná diplomová práce se zabývá problematikou řízení vztahů se zákazníky (CRM). Cílem této diplomové práce je především teoreticky prozkoumat CRM, tj. objasnit podstatu, zásady a cíle řízení vztahů se zákzníky, rozebrat podnikové procesy CRM a jejích průběh v jednotlivých fázích řízení vztahů, přiblížit technologický aspekt CRM poukázat, že zavedení CRM klade také nároky na lidské zdroje firmy. Cíl je dosážen propracováním teoreticky uceleného pohledu na problaematiku CRM za využítí metody studia odborné literatury. Teoretické poznatky jsou následně aplikovány pro zkoumání a zhodnocení CRM ve společnosti Allstar Group s.r.o. V současné době se efektivní využítí CRM systému stává pro organizaci klíčem k získání konkurenční výhody. Předkládaná diplomová práce obsahuje úvod, pět hlavních kapitol, závěr, seznam použité literatury a zdrojů a přílohu.
Keywords: technologie CRM; fáze CRM; řízení vztahů se zákazníky; CRM; procesy CRM
Thesis title: Customer Relationship Management
Author: Kovshevnaya, Valentina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: Lhotáková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with Customer Relationship Management (CRM). The main purpose of the diploma thesis is to explore CRM theoretically, which means to explain its fundamentals, principals and goals, identify CRM processes and investigate their flow in each of the phases of CRM, to explain CRM technology and show that the implementation of CRM in organization is demanding on human resourses. The purpose is achieved by systematisation of the theoretical knowledge about CRM using a method of studying of specialized literature. The theoretical knowledge is consequently applied to investigate and evaluate CRM in Allstar Group s.r.o. company. Nowadays the effective usage of CRM system is becoming a key to get a competititve advantage for the organization. This diploma thesis contains introduction, five chapters of the main body, conclusion, list of used literature and sources and appendices.
Keywords: Customer Relationship Management; CRM phases; CRM processes; CRM technology; CRM

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2008
Date of submission: 15. 5. 2010
Date of defense: 27. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/13465/podrobnosti

Files for download

    Last update: