Quality of the catering services

Thesis title: Kvalita reštauračných služieb
Author: Tatár, Dávid
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hůlová, Marie
Opponents: Kořánová, Helena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca porovnáva kvalitu poskytovaných služieb v dvoch konkrétnych reštauráciách v hotelových zariadeniach v Českej republike a Veľkej Británii a pomocou znakov kvality navrhuje jej možné zlepšenia. Práca prostredníctvom najmä Ishikawovho diagramu analyzuje nedostatky v hmotnej aj nehmotnej zložke poskytovaných služieb a dáva priestor na zdokonalenie. Použitý zhodný dotazník v práci hodnotí spokojnosť zákazníkov so službami v oboch reštauráciách a pomocou ich výsledkov navrhuje elimináciu nedostatkov a možné zlepšenia kvality.
Keywords: kvalita služieb; Ishikawov diagram; možnosti zlepšenia; konkurencieschopnosť
Thesis title: Kvalita restauračních služeb
Author: Tatár, Dávid
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hůlová, Marie
Opponents: Kořánová, Helena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato práce porovnává kvalitu poskytovaných služeb ve dvou konkrétních restauracích v hotelových zařízeních v České republice a Velké Británii a pomocí znaků kvality navrhuje její možné zlepšení. Práce prostřednictvím hlavně Ishikawoho diagramu analyzuje nedostatky v hmotné či nehmotné složce poskytovaných služeb a dává prostor na zdokonalení. Použitý totožný dotazník v práci hodnotí spokojenost zákazníků se službami v obou restauracích a pomoci jejich výsledků navrhuje eliminaci nedostatků a možné zlepšení kvality.
Keywords: konkurenceschopnost; Ishikawův diagram; kvalita služeb; možnosti zlepšení
Thesis title: Quality of the catering services
Author: Tatár, Dávid
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hůlová, Marie
Opponents: Kořánová, Helena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This study compares the quality of services in two specific restaurants at the hotel's facilities in the Czech Republic and the United Kingdom and according to quality characters suggests possible improvements. By using Ishikawa diagram study analyses gaps in tangible and intangible components of the services and provides a possibility for efficient improvement. Used check list was same in both countries, it evaluates customer satisfaction with services and suggests methods to eliminate deficienties and possible improvements in quality.
Keywords: quality of service; competitiveness; possibility of improving; Ishikawa diagram

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 1. 2010
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 26. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25155/podrobnosti

Files for download

    Last update: