Marketing of historical property

Thesis title: Marketing historického objektu
Author: Konáš, Daniel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma Marketing historického objektu pojednává o marketingu historického objektu v turistické oblasti Jeseníky. Její podstatou je analýza jednotlivých oblastí marketingové koncepce historického objektu. Práce by také měla posloužit k objasnění marketingových představ o budoucím směřování objektu s vazbou na jejich reálnou uskutečnitelnost. Strukturu práce tvoří část metodická a následná část aplikační. V práci je provedena marketingové analýza, nadefinováno poslání objektu a jeho marketingových cílů, následně zvolení marketingová strategie, aktivizace marketingového mixu (produkt, cen, distribuce a komunikace), sestavení marketingového plánu a následná marketingová kontrola. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky analýzy marketingové koncepce.
Keywords: marketingový mix; marketingový analýza; marketingová koncepce
Thesis title: Marketing of historical property
Author: Konáš, Daniel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis on topic Marketing of historical property dissertates of marketing of historical property in turistic region Jeseníky. Its fundamentals is to analyse specific parts of marketing conception of historical property. This thesis should also serve to clearing of marketing ideas about future movement of property with a contexture to their real feasibility. Its content is composed of methodological and practical parts. The conception consist in marketing analyse, definition of vision and mission statements, marketing targets, marketing strategies, activation of marketing mix (product, price, place, promotion), marketing plan and checking of marketing activities. In the end there are evaluated results of findings of marketing analysis of marketing conception.
Keywords: marketing mix; marketing conception; marketing analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 12. 2009
Date of submission: 7. 5. 2010
Date of defense: 26. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23680/podrobnosti

Files for download

    Last update: