Consumer protection and marketing in baking industry

Thesis title: Ochrana spotřebitele a marketing v pekárenství
Author: Pokorná, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Viková, Zita
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou aktuální situace ochrany spotřebitele na trhu pečiva, analýzou nabídky pečiva ve vybraných pražských supermarketech a marketingem pekařských výrobků. Motivací k této práci je především nepřehlednost situace v současné době velice rozšířené nabídky tmavého pečiva. Uvedené pečivo však ve skutečnosti může mít různý základ a může spotřebiteli přinášet odlišnou hodnotu. Analýza aktuální situace ochrany spotřebitele byla prováděna prostřednictvím výzkumu, který byl zaměřen na informovanost a názory spotřebitelů na to, co skutečně nakupují a o tom, co si myslí, že pořizují. Na základě zjištěných informací byla vyhodnocena aktuální situace a její porovnání se stanovenými hypotézami. Součástí práce jsou také doporučení pro zlepšení v této oblasti.
Keywords: marketing pekařských výrobků; ochrana spotřebitele v pekárenství; marketingový výzkum
Thesis title: Consumer protection and marketing in baking industry
Author: Pokorná, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Viková, Zita
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the analysis of actual situation of consumer protection on the market with pastries, linked to the analysis of a pastries offer in chosen supermarkets in Prague and marketing of bakery products. The motivation of this work is mainly the situation of dark pastries that is very extended in actual time. These pastries have often different basis and thus they also have various value for the customer. The analysis of the actual situation of consumer protection was made by a research, which was focused on the knowledge and opinions of consumers about what they really buy and what they think they are buying. Based on ascertained information, the actual situation was evaluated and compared with defined hypotheses. Part of this thesis contains also proposals for improvements in this area.
Keywords: marketing research; consumer protection in the baking industry; marketing of bakery products

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 12. 2009
Date of submission: 20. 4. 2010
Date of defense: 26. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23353/podrobnosti

Files for download

    Last update: