Consumer protection on the drinking water market

Thesis title: Ochrana spotřebitele na trhu s pitnou vodou
Author: Kosová, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Honetschlägerová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je marketingový výzkum týkající se preferencí a znalostí spotřebitelů v oblasti pitných vod a zároveň analýza a srovnání cen vody z vodovodu a balených vod. Teoretická část popisuje, jak je spotřebitel na trhu s pitnou vodou v České republice chráněn. Jsou srovnány výhody i nevýhody konzumace obou druhů vod.
Keywords: balená voda; pitná voda z veřejného vodovodu; cenová analýza; marketingový výzkum; ochrana spotřebitele
Thesis title: Consumer protection on the drinking water market
Author: Kosová, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Honetschlägerová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of Bachelor thesis is marketing research on consumer preferences and knowledge in the field of drinking water and also analyze and compare the price of tap water and bottled water. The theoretical part describes how the consumer market with drinking water is protected in the Czech Republic. They compared the advantages and disadvantages of both types of drinking water.
Keywords: bottled water; drinking water from public water main; price analysis; marketing research; consumer protection

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2009
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 26. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22450/podrobnosti

Files for download

    Last update: