Market analysis and how to implement new brands

Thesis title: Analýza trhu a možnosti zavedení nových produktů
Author: Poul, Jaroslav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Tuza, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou trhu cigaret. Cílem je definovat trh a nalézt vlastnosti, které jsou pro něj charakteristické. Dále práce poskytuje pohled střední firmy na trh, který je ovládán několika dominantními hráči, zjišťuje její postavení a možnosti zavedení nových značek s omezenými rozpočty v tak regulovaném prostředí, jako je tabákový průmysl.
Keywords: Analýza trhu; Název výrobku; Trh cigaret
Thesis title: Market analysis and how to implement new brands
Author: Poul, Jaroslav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Tuza, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with analysis of cigarette market. Main goal is to define market and describe its characteristics. Furthermore thesis gives perspective of a mid size company on the market, which is mastered by a few dominant subjects, uncovering its station and possibilities of implementing new brand with limited budget, in a such regulated environment as nowadays tobacco industry is.
Keywords: Brand name; Cigarette market; Market analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2009
Date of submission: 30. 5. 2010
Date of defense: 26. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21542/podrobnosti

Files for download

    Last update: