The expansion of the company meridian Neue Energien GmbH to the Czech market

Thesis title: Vstup firmy meridian Neue Energien GmbH na český trh
Author: Knotková, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou vstupu německé společnosti meridian Neue Energien GmbH na český trh. Cílem práce je analyzovat možnost společnosti se na českém trhu prosadit. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol, kde první, teoretická, se věnuje vysvětlení základního pojmosloví a přehledu zákonné úpravy. Druhá kapitola je zaměřena na samotnou společnost, především na konkrétní vstup společnosti na český trh. Třetí kapitola je zaměřena na podrobnou analýzu trhu, na silné a slabé stránky společnosti a příležitostí a ohrožení na českém trhu. Čtvrtá kapitola analyzuje konkurenci společnosti a marketingový mix. Poslední, pátá, kapitola se věnuje konkrétní perspektivě prosazení společnosti na českém trhu. V závěru jsou shrnuty výsledky provedených analýz a zhodnoceny šance společnosti se na českém trhu prosadit.
Keywords: marketingový mix; SWOT analýza; expanze
Thesis title: The expansion of the company meridian Neue Energien GmbH to the Czech market
Author: Knotková, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
The theses analyses the expansion of the german company meridian Neue Energien GmbH to the Czech market. The goal of this theses is to analyse the possibility of the company to suceed on the Czech market. This theses consists of five chapters, where the first, theoretical, explains the basic terms and the legislation. The second chapter is focused on the company, mainly on the entrance of the company on the czech market. The third chapter analyses the market, especially its strengths, weaknesses and opportunities and threats of the czech market. The fourth chapter analyses the competition on the market and company's marketing mix. The last, fifth, chapter is focused on the concrete future of the company on the Czech market. In the conclusion are summarized the outcomes of the analyses and assessed the chances of the company.
Keywords: SWOT analysis; expansion; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 9. 2009
Date of submission: 20. 4. 2010
Date of defense: 26. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21398/podrobnosti

Files for download

    Last update: