Specifics of international marketing in Indian market

Thesis title: Specifika mezinárodního marketingu na indickém trhu
Author: Dudková, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je posouzení významu adaptace marketingového mixu pro úspěšné působení na indickém trhu, zhodnocení nejdůležitějších odlišností trhu a jejich vlivu na marketingové aktivity. Konkrétní faktory působící na podobu marketingové strategie a marketingového programu vyplývají z analýzy vnějšího prostředí a poznání indického spotřebitele. Příklady z praxe úspěšných nadnárodních společností jsou pak uvedeny v závěrečné kapitole. Vedle toho by práce měla přimět k zamyšlení nad relativností obchodních příležitostí na indickém trhu, který na první pohled vypadá lákavě, ale po bližším prozkoumání se zdá proniknutí na tento trh již poměrně obtížné.
Keywords: marketing; adaptace marketingového mixu; Indie
Thesis title: Specifics of international marketing in Indian market
Author: Dudková, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis discusses the importance of marketing mix adaptation in order to succeed in Indian market. It evaluates the most important differences of the market and their influences on marketing activities. Specific factors affecting the marketing strategy and marketing program result from analysis of external environment and Indian consumer recognition. Some practical examples of marketing mix adaptation of successful multinational companies are listed in the last chapter. Moreover, the theses should lead to reflection of real Indian market opportunities. At the first sight the market looks pretty attractive. Upon closer examination successful market penetration seems to be very difficult.
Keywords: marketing; adaptation of marketing mix; India

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 6. 2009
Date of submission: 15. 5. 2010
Date of defense: 26. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21023/podrobnosti

Files for download

    Last update: