Company's new product launch marketing strategy to market

Thesis title: Marketingová stratégia vybranej spoločnosti pri uvedení nového výrobku na trh
Author: Poledňáková, Lucia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Hnidák, Jakub
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa zaoberá marketingovou stratégiou spoločnosti Storck pri uvedení oblátky Knoppers na český a slovenský trh. V úvode je predstavená samotná spoločnosť, jej závody a jednotlivé produkty. Nasleduje charakteristika trhu cukroviniek, trhu oblátok a sušienok a porovnanie jednotlivých trhov v Českej a Slovenskej republike. V ďalšej časti sú uvedené jednotlivé zložky marketingového mixu a ich aplikácia spoločnosťou Storck pri uvedení výrobku Knoppers na trh. V závere práce sú zhodnotené použité metódy a uvedené návrhy pre komunikáciu výrobku Knoppers v nasledujúcich obdobiach.
Keywords: výrobok; trh oblátok a sušienok; trh cukroviniek
Thesis title: Marketingová stratégia vybranej spoločnosti pri uvedení nového výrobku na trh
Author: Poledňáková, Lucia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Hnidák, Jakub
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Storck při uvedení oplatky Knoppers na český a slovenský trh. Úvodem je představená samotná společnost, její závody a jednotlivé produkty. Následuje charakteristika trhu cukrovinek a trhu oplatek a sušenek a porovnání jednotlivých trhů v České a Slovenské republice. V další části jsou uvedené jednotlivé složky marketingového mixu a jejich aplikace společností Storck při uvedení výrobku Knoppers na trh. V závěru práce jsou zhodnoceny použité metody a uvedeny návrhy pro komunikaci výrobku Knoppers v příštích obdobích.
Keywords: výrobek; trh oplatek a sušenek; trh cukrovinek
Thesis title: Company's new product launch marketing strategy to market
Author: Poledňáková, Lucia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Hnidák, Jakub
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The thesis focuses on marketing strategy of Storck when launching a new product to the Czech and Slovak market. At the beginning the parent company and its Czech subsidiary are introduced together with their production capacities and products. In the next part, there is an analysis of Czech confectionary market and wafer and biscuit market as well as comparison of Czech and Slovak wafer market. In the practical part, there is description of marketing strategy of Storck and application of particular elements of the marketing mix. At the end the marketing strategy is evaluated and suggestions for further communication are made.
Keywords: product; wafer and biscuit market; confectionary market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 4. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 26. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20304/podrobnosti

Files for download

    Last update: