Marketing strategy of Jan Becher - Karlovarská Becherovka a.s. on domestic and export markets

Thesis title: Marketingová strategie firmy Jan Becher - Karlovarská Becherovka a.s. na domácím a zahraničních trzích
Author: Kouřilová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Čížek, Erik
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu a vývoj marketingové strategie společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka a.s. na českém trhu a její pronikání na exportní trhy. Práce vychází z analýzy externího prostředí, kde hodnotí současnou ekonomickou situaci, situaci na trhu s alkoholem, konkurenci a mediální prostředí. Následná interní analýza zachycuje pohled firmy - zejména tržní podíl produktu, cenovou strategii, image a problematiku distribuce. Závěrečná kapitola se věnuje vývoji nového produktu Becherovka Lemond, uvedení na zmíněné trhy a marketingové strategii tohoto produktu.
Keywords: exportní trhy; Becherovka; marketingový mix; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of Jan Becher - Karlovarská Becherovka a.s. on domestic and export markets
Author: Kouřilová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Čížek, Erik
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma theses executes an internal and external analysis of marketing strategies on Czech and international markets by company Jan Becher - Karlovarská Becherovka a.s. External analysis is assessed with respect to current economic downturn and evaluates alcohol market situation, competition and media markets. Latter internal analysis appraises company's standings on liqueur markets. This particulary includes analysis of market shares, pricing policy, distribution strategy and public perception. Final chapter follows up on the initiation and marketing strategy of a new product - Becherovka Lemond - on local and international markets.
Keywords: marketing strategy; marketing mix; export markets; Becherovka

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 3. 2009
Date of submission: 20. 12. 2009
Date of defense: 26. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19930/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: