Market segmentation in financial institution

Thesis title: Segmentace ve finanční instituci
Author: Gasiorovičová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kovářová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na složitý trh finanční služby. Základní zaměření klade na pojišťovnický trh a produkt pojištění z provozu vozidla, kde se na reálném trhu v posledních 3 letech silně projevily snahy o větší míru segmentace. Práce mapuje přístup k segmentaci jednotlivých subjektů na trhu a vysvětluje konsekvence. Dále zhodnocuje přístup pojišťoven k segmentaci a doporučuje best practice z praxe i návody z teorie pro další rozvoj. Následně porovnává přístup segmentace na pojišťovnickém trhu se segmentací v bankovnictví, které se potýká s významně složitější službou a zároveň využívá pouze základní segmentace. Práce poukazuje na základní chyby v přístupech k segmentaci a bere z nich ponaučení pro další segmentační rozvoj.
Keywords: finanční služba; segmentace; marketing
Thesis title: Market segmentation in financial institution
Author: Gasiorovičová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kovářová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Work is focused on main problems of segmentation in practical life taking complicated financial services showing difficulties the market is facing. Aa main stream is author describing czech insurance market where segmentation has held a prime place within media and insurers interest. On the other hand is also showing banking sector where easy and simple marketing segmentation has been adopted. After analyzing the real situation, author is taking best practice advise from real world and also recommendation on what to do next from theory.
Keywords: marketing; market segmentation; car insurance; financial services; banking sector segmentation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2009
Date of submission: 7. 5. 2010
Date of defense: 25. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25734/podrobnosti

Files for download

    Last update: