Business ethics

Thesis title: Etika v podnikaní
Author: Pokrievka, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Úloha etiky v podnikaní zvykne byť podceňovaná a často sa stretávame s tvrdením, že podnik uprednostňuje vlastný zisk pred uplatňovaním etiky voči svojmu okoliu. Cieľom tejto práce je preukázať, že etika má v podnikaní svoje pevné miesto a že jej uplatňovanie dokáže byť prínosom pre všetky zainteresované strany. Toto je demonštrované na troch vybraných oblastiach podnikania, ktorými sú reklama, vzťahy voči spotrebiteľom a vzťahy voči zamestnancom. Táto bakalárska práca zároveň v krátkosti predstavuje model spoločenskej zodpovednosti firiem a úlohu, ktorú v nej zohráva etika.
Keywords: spotrebitelia; reklama; zamestnanci; spoločenská zodpovednosť; CSR; podnikanie; etický kódex; etika
Thesis title: Etika v podnikání
Author: Pokrievka, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Role etiky v podnikání zvykne být podceňována a často se setkáváme s tvrzením, že podnik upřednostňuje vlastní zisk před uplatňováním etiky vůči svému okolí. Cílem této práce je prokázat, že etika má v podnikání své pevné místo a že její uplatňování dokáže být přínosem pro všechny zainteresované strany. Tohle je demonstrováno na třech vybraných oblastech podnikání, kterými jsou reklama, vztahy vůči spotřebitelům a vztahy vůči zaměstnancům. Tato bakalářská práce zároveň v krátkosti představuje model společenské odpovědnosti firem a roli, kterou v ní sehrává etika.
Keywords: společenská odpovědnost; podnikání; CSR; zaměstnanci; spotřebitelé; etika; reklama; etický kodex
Thesis title: Business ethics
Author: Pokrievka, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The role of ethics in business is often underestimated and we often come across an argument that a company will prefer its own profit instead of ethics. The aim of this thesis is to prove that ethics has its proper place in business and that its assertion can benefit all parties involved. This is demonstrated in three chosen areas including advertising, customer relations and relations to employees. This thesis also introduces the corporate social responsibility model, as well as the role of ethics in it.
Keywords: employees; ethic codex; corporate social responsibility; CSR; customers; advertising; business; ethics

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 1. 2010
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 25. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24017/podrobnosti

Files for download

    Last update: