Internet advertising

Thesis title: Internetová reklama
Author: Popelová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Kováčik, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo zjistit postoj uživatelů internetu k vybraným formátům internetové reklamy. Teoretická část představuje internetový marketing a vybrané formáty internetové reklamy. V praktické části bylo pomocí provedeného dotazování zodpovězeno na předem stanovené hypotézy. Výstupem práce je doporučení pro subjekty podnikající na internetu nebo využívající internet ke svému podnikání.
Keywords: marketingový výzkum; marketing na internetu; internetová reklama
Thesis title: Internet advertising
Author: Popelová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Kováčik, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Aim of this thesis was to find out an attitude of internet users toward selected internet advertisement. Theoretical part introduces internet marketing and chosen types of internet advertisement. Hypotheses stated in advance were answered in a practical part by method of questionnaire. Result of thesis is recommendation for companies who are making business on internet or using internet for their business.
Keywords: marketing research; online marketing; internet advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 11. 2009
Date of submission: 30. 5. 2010
Date of defense: 25. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23141/podrobnosti

Files for download

    Last update: