Religion and religious symbols in commercial communications

Thesis title: Náboženství a náboženské symboly v komerčních komunikacích
Author: Karasová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Bohuněk, Bohuslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketingové a komerční komunikace. Formy komerčních komunikací. Právní úprava a etika v reklamě z hlediska náboženských prvků. Analýza vybraných reklamních kampaní s náboženskou tématikou. Kvalitativní marketingový výzkum. Doporučení do budoucna pro práci s tématikou náboženství a náboženských symbolů.
Keywords: náboženství a náboženské symboly; marketingový výzkum; právo a etika v reklamě; reklama a komunikace
Thesis title: Religion and religious symbols in commercial communications
Author: Karasová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Bohuněk, Bohuslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketing and commercial communications. Forms of commercial communications. Legal regulations and ethics in an advertising focused on religious elements. Analysis of selected advertising campaigns with religous themes. Qualitative marketing research.Recommendation for the future work with themes of a religion and religious symbols.
Keywords: religion and religious symbols; marketing research; law and etihics in an advertising; advertising and communications

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 11. 2009
Date of submission: 14. 5. 2010
Date of defense: 25. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22804/podrobnosti

Files for download

    Last update: