PR as a Tool for Investment Promotion in CzechInvest Agency

Thesis title: PR aktivity agentury CzechInvest jako nástroj podpory investic
Author: Kuncová, Renata
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Kocourková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá teoretickým i praktickým pojetím marketingových komunikací, včetně Public Relations, s důrazem na veřejný sektor a jejich použití jako nástroje podpory investic. Veškeré poznatky jsou aplikovány na Českou republiku a Agenturu na podporu podnikání a investic CzechInvest. Primárním cílem je identifikovat marketingově-komunikační aktivity, techniky, formy a nástroje související s podporou vstupu investora do ČR, provést jejich analýzu, zhodnocení a doporučení dalšího rozvoje. Detailně je zkoumána aktuální problematika webových stránek a vizuálního stylu agentury tak, aby výsledky vlastních terénních šetření vedly k jejich zlepšení a možnosti budoucí aplikace v praxi.
Keywords: CzechInvest; Marketingové komunikace; Public Relations; Podpora investic; Firemní identita
Thesis title: PR as a Tool for Investment Promotion in CzechInvest Agency
Author: Kuncová, Renata
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Kocourková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis is concerning marketing communications and public relations with focus on public sector and practical application as a tool for investments attracting -- in context of the Czech Republic and Investment and Business Development Agency CzechInvest. The main target is to identificate marketing and communication activities, technics and tools for investment promotion with providing of their analysis, evaluation and recommendation of future development. Actual issues like Web site and Corporate Design of agency are examined in detail with focus on recommendation of new strategy.
Keywords: Corporate Identity; CzechInvest; Investment Promotion; Marketing Communications; Public Relations

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 11. 2009
Date of submission: 14. 5. 2010
Date of defense: 25. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22603/podrobnosti

Files for download

    Last update: