The importance of body image in marketing comunications

Thesis title: Marketingový význam body image
Author: Kučerová, Dana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Těžištěm práce je shluková analýza. Poznatky, které postup shlukové analýzy přinese, by měly být základem pro zodpovězení klíčové otázky mé práce: "Do jaké míry je pojem Body image chápán čistě jako výraz vztahující se k fyzickému vzhledu jedince, do jaké míry je tento pojem možno vnímat vzhledem k dalším (často těžko vyslovitelným a definovatelným) okolnostem a v jaké vzdálenosti se nachází hranice subjektivního hodnocení pojmů "ideální" a "krásné". Na kulturní podmíněnost, s jakou je pojem Body image chápán, je v práci nahlíženo z více různých hledisek.
Keywords: ideály krásy; shluková analýza; body image
Thesis title: The importance of body image in marketing comunications
Author: Kučerová, Dana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The importance of body image in marketing comunications. The comparison of ideal and real beauty measures using clustering method and MML-TGI data.
Keywords: clustering; ideal beauty; body image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 6. 2009
Date of submission: 8. 5. 2010
Date of defense: 25. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21151/podrobnosti

Files for download

    Last update: