Transformation of the selected travel agency VS Tours into a touroperator

Thesis title: Transformace cestovní agentury VS TOURS na cestovní kancelář
Author: Schmittová, Helena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Hošek, Rostislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o procesu transformace vybrané cestovní agentury VS Tours na cestovní kancelář. Jsou zde analyzovány a vyhodnoceny jednotlivé potřebné formality a praktické kroky, které jsou pro úspěšný proces nutné. V první části práce se přitom jedná zejména o obecné legislativní podmínky v oblasti cestovního ruchu v České republice a o formální náležitosti procesu. Ve druhé části je nejprve představena existující cestovní agentura VS Tours a v návaznosti jsou řešeny praktické aspekty procesu její transformace na cestovní kancelář včetně návrhu na vyhotovení jednotlivých potřebných dokumentů. Třetí část se poté zabývá již ryze praktickou stránkou věci, tedy návrhem profilového produktu nové cestovní kanceláře, její marketingovou strategií a kalkulací příjmů. Práce jako celek navrhuje komplexní plán pro cestovní agenturu VS Tours při její transformaci na cestovní kancelář. Zároveň lze tuto práci vnímat jako obecný návod na uskutečnění obdobného kroku jakoukoli další cestovní agenturou.
Keywords: marketingový mix v cestovním ruchu; zájezd; kalukalce; profilový produkt; koncese na provozování cestovní kanceláře; cestovní kancelář; cestovní agentura
Thesis title: Transformation of the selected travel agency VS Tours into a touroperator
Author: Schmittová, Helena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Hošek, Rostislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This final thesis deals with the process of transforming of the selected travel agency VS Tours into a touroperator. All formalities and practical steps that are necessary for a successful process are analyzed and evaluated. In the first part general legal conditions for tourism industry in the Czech Republic as well as the formal transformation process are described. The second part first introduces the existing travel agency VS Tours and deals further with practical aspects of its transformation into a touroperator, including drafts of the necessary documents. The third part solves purely the practical aspects of the matter. A proposal for a profile product of the new touroperator, its marketing strategy and revenue calculations are presented. The work as a whole proposes a complex plan for transforming the travel agency VS Tours into a touroperator. The work can also be generally seen as a guide for any other travel agency planning a similar step.
Keywords: tour; marketing mix in tourism; consession for a touroperator; profile product; calculation; tour operator; travel agency

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 6. 2009
Date of submission: 15. 5. 2010
Date of defense: 25. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20987/podrobnosti

Files for download

    Last update: