Analysis of The Road Safety Publicity Campaign

Thesis title: Analýza komunikační kampaně na bezpečnost silničního provozu
Author: Jarošová, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce s názvem "Analýza komunikační kampaně na bezpečnost silničního provozu" se zabývá analýzou bezpečnostních osvětových kampaní zaměřených na všechny účastníky silničního provozu. Teoretická část se týká marketingových a komerčních komunikací, sociálního marketingu a marketingového výzkumu trhu. Praktická část zkoumá bezpečnost silničního provozu v Evropské unii a v České republice. Dále jsou představeny dvě komunikační kampaně na bezpečnost silničního provozu zaměřené na problém řízení pod vlivem alkoholu. Součástí práce je rovněž dotazníkové šetření s cílem zjistit účinnost kampaní na bezpečnost silničního provozu a zejména pak postoj veřejnosti k řízení pod vlivem alkoholu. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a autorova vlastní doporučení.
Keywords: sociální marketing; bezpečnost silničního provozu; komunikační kampaň
Thesis title: Analysis of The Road Safety Publicity Campaign
Author: Jarošová, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis "Analysis of The Road Safety Publicity Campaign" examines publicity campaigns focused on all road traffic participants. The theoretical part deals with marketing and commercial communications campaigns, social marketing and marketing market research. The practical part of the thesis studies road safety in the EU and Czech Republic. The Impact of two recent anti-drink driving publicity campaigns is analyzed in detail. A questionnaire is used to analyze impact of the campaigns on road safety and specifically on general public attitudes towards drink-driving. Results are summarized in the third part of the thesis and author's conclusions and recommedations are offered.
Keywords: social marketing; road safety; publicity campaign

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 11. 2009
Date of submission: 14. 5. 2010
Date of defense: 7. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22799/podrobnosti

Files for download

    Last update: