Internet marketing on the example of selected company

Thesis title: Internetový marketing na příkladu vybrané společnosti
Author: Šolcová, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Střížová, Vlasta
Opponents: Šabata, Vilém
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je navrhnout zlepšení webové prezentace vybrané společnosti v závislosti na teorii týkající se internetového marketingu se zaměřením na marketing ve vyhledávačích. Teoretická část práce se zabývá základními informacemi o marketingovém mixu a internetu a dále pak komunikačním mixu na internetu. Většina teoretické části je věnována základním aspektům marketingu ve vyhledávačích, respektive optimalizaci webových stránek pro vyhledávače. Praktická část shrnuje realizaci některých teoretických poznatků, které byly v průběhu psaní diplomové práce rovnou realizovány při tvorbě nových webových stránek vybrané společnosti. Hlavním přínosem diplomové práce je vylepšení webové prezentace vybrané společnosti z hlediska internetového marketingu se zaměřením na vyhledávače a další doporučení.
Keywords: PPC; SEO; SEM; internetový marketing
Thesis title: Internet marketing on the example of selected company
Author: Šolcová, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Střížová, Vlasta
Opponents: Šabata, Vilém
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to propose improvements to the web presentation of selected company according to the theory relating to internet marketing with a focus on marketing in search engines. The theoretical part deals with basic information about the marketing mix and the internet and then the communications mix online. Most of the theoretical part is devoted to basic aspects of search marketing, respectively optimizing websites for search engines. Practical part summarizes some of the theoretical knowledge, which was during the writing of the thesis directly realized in the creation of the new website of the selected company. The main contribution of this thesis is to improve the web presentation of the selected company in terms of internet marketing with the intention of search engines and other recommendations.
Keywords: PPC; SEO; SEM; internet marketing

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2009
Date of submission: 5. 5. 2010
Date of defense: 7. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21657/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: