Strategies of doing business in China

Thesis title: Stratégie podnikania v Číne
Author: Havrilová, Lucia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pichanič, Mikuláš
Opponents: Martinez, Felipe
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavným cieľom mojej práce je zhodnotiť a analyzovať podmienky vstupu na čínsky trh, súčasný stav čínskej ekonomiky a pozíciu krajiny vo svetovej ekonomike v 21. storočí, definovať problémy a riziká vstupu na čínsky trh a analyzovať oblasti podnikania, ktoré sa javia ako perspektívne pre vstup zahraničnej firmy na čínsky trh. V práci tiež popisujem základné kultúrne odlišnosti, ktoré ovplyvňujú obchodné vzťahy medzi čínskymi a zahraničnými partnermi. Ďalej charakterizujem postavenie a stratégiu vybranej spoločnosti na čínsky trh a jej SWOT analýzu.
Keywords: kultúra podnikania; stratégia vstupu; Čína
Thesis title: Strategie podnikání v Číně
Author: Havrilová, Lucia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pichanič, Mikuláš
Opponents: Martinez, Felipe
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavním cílem mé práce je zhodnotit a analyzovat podmínky vstupu na čínsky trh, současný stav čínské ekonomiky a pozice země ve světové ekonomice v 21. století, definovat problémy a rizika vstupu na čínsky trh a analyzovat oblasti podnikání, které se jeví jako perspektivní pro vstup zahraniční firmy na čínsky trh. V práci taky popisuji základní kulturní odlišnosti, které ovlivňují obchodní vztahy mezi čínskými a zahraničními partnery. Dále charakterizuji postavení a strategii vybrané společnosti na čínském trhu a její SWOT analýzu.
Keywords: stratégie vstupu; kultura podnikání; Čína
Thesis title: Strategies of doing business in China
Author: Havrilová, Lucia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pichanič, Mikuláš
Opponents: Martinez, Felipe
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main task of my thesis was to define and analyze conditions of the entry of foreign company on Chinese market, the current state of Chinese economy and the country's position in the global economy in the 21st century, to define the problems and risks of entering the Chinese market and analyze the business, which appear promising for foreign firms entering the Chinese market. The thesis also describes the basic cultural differences that affect the business relations between Chinese and foreign partners. Further I characterize the status and strategy of the selected company on the Chinese market and its SWOT analysis.
Keywords: entry on Chinese market; business culture; China

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 6. 2009
Date of submission: 15. 1. 2010
Date of defense: 3. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21538/podrobnosti

Files for download

    Last update: